Logowanie i stan konta
Przegląd rozwiązań
Aby móc skorzystać z większości funkcji mobilnej aplikacji bankowej, użytkownik musi się najpierw zalogować. Obecnie standardem logowania są, wg naszego badania, kod PIN i biometria. W raporcie przeanalizowaliśmy te procesy dla każdego banku, porównaliśmy je i wskazujemy rozwiązania warte rozpowszechnienia, jak i takie, których lepiej unikać.
Dodatkowo sprawdziliśmy też, że każde z analizowanych rozwiązań oferuje podgląd stanu konta jeszcze przed zalogowaniem. Przyjrzymy się, czy jest to rozwiązanie bezpieczne i wygodne oraz gdzie poszczególne banki stawiają punkt ciężkości – na przyspieszeniu procesu samego logowania czy też właśnie na udostępnieniu informacji o stanie konta bez logowania.
W badaniu wzięliśmy pod uwagę 8 aplikacji największych polskich Banków, co pokrywa ok. 14 mln użytkowników, czyli ok. 80-90% wszystkich użytkowników bankowych aplikacji mobilnych w Polsce.
Skrót wniosków z badania
Autorzy
Raport główny
Do poprawnego otwarcia raportu niezbędny jest program obsługujący pliki PDF.