Raport funkcjonalności

Logowanie i stan konta


Przegląd rozwiązań

Aby móc skorzystać z większości funkcji mobilnej aplikacji bankowej, użytkownik musi się najpierw zalogować. Obecnie standardem logowania są, wg naszego badania, kod PIN i biometria. W raporcie przeanalizowaliśmy te procesy dla każdego banku, porównaliśmy je i wskazujemy rozwiązania warte rozpowszechnienia, jak i takie, których lepiej unikać.

Dodatkowo sprawdziliśmy też, że każde z analizowanych rozwiązań oferuje podgląd stanu konta jeszcze przed zalogowaniem. Przyjrzymy się, czy jest to rozwiązanie bezpieczne i wygodne oraz gdzie poszczególne banki stawiają punkt ciężkości – na przyspieszeniu procesu samego logowania czy też właśnie na udostępnieniu informacji o stanie konta bez logowania.

W badaniu wzięliśmy pod uwagę 8 aplikacji największych polskich Banków, co pokrywa ok. 14 mln użytkowników, czyli ok. 80-90% wszystkich użytkowników bankowych aplikacji mobilnych w Polsce.


Skrót wniosków z badania

Dostępność biometrii
Największą różnicą pomiędzy Bankami jest możliwość logowania biometrią od razu na ekranie startowym. Część banków to umożliwia, inne nie, zapewne skupiając się na ułatwieniu dostępu do funkcji przed zalogowaniem.
Ustawienia logowania
Dużo bardziej różnią się procesy służące zarządzaniu samym logowaniem i sposobem dostępu do stanu konta przed logowaniem.
Wygoda procesu
Implementacja procesu logowania w każdym z badanych banków jest co najmniej poprawna. Nie wykryliśmy poważnych błędów typu usability, niemniej żadna aplikacja nie ustrzegła się mniejszych lub większych potknięć.
Podgląd stanu konta
Wszystkie banki oferują podgląd stanu konta przez logowaniem, choć ta funkcjonalność różni się zakresem i sposobem udostępniania danych.

Autorzy

Krzysztof Krzos
Business Development and Sales Director
Piotr Martyniuk
Senior Solution Architect
Agnieszka Szopińska
System Analyst
Justyna Radomska
UI Designer & Analyst

Raport główny

Raport analityczny opisuje wszystkie badane aplikacje i obserwacje ich dotyczące.
Raport główny
12MB, stron: 65

Do poprawnego otwarcia raportu niezbędny jest program obsługujący pliki PDF.


Raporty szczegółowe

Dla każdego banku przygotowaliśmy kilkadziesiąt slajdów ze skomentowanymi ekranami prezentującymi analizowane procesy.

Potrzebujesz eksperckiego wsparcia dla swojej organizacji?
Napisz do nas

Skontaktuj się z nami bezpośrednio na softax@softax.pl